Facebook Twitter gPlus rss LinkedIn
  • Acasa
    • Lista Parteneri Zeus
    • Intrebari si raspunsuri
  • Dealer acces
    • Autentificare Dealer
  • Produse
    • Case de marcat
      • Daisy Tech.
        1. Daisy eXpert SX
        2. Daisy Perfect M
        3. Daisy Compact M
        4. Daisy Compact S
      • ELTRADE
        1. Eltrade A1
        2. Eltrade A3
    • Imprimante termice
      • Imprimante termice desktop
        • Imprimanta termica ZP-58 USB
        • Imprimanta termica ZP-58 RS232
        • Imprimanta termica ZP-58 ETH
        • Imprimanta termica ZP-80 USE
        • Imprimanta termica ZP-80 USB
        • Imprimanta termica ZP-80 WiFi
      • Imprimante etichetare
      • Imprimante termice portabile
        • Imprimanta portabila ZPP02-BT
    • Sisteme POS All-in-One
      • POS All-in-one P2C
        1. All in One P2C J-100
        2. All in One P2C T-100
        3. All in One P2C P-100
        4. All in One P2C T-150
        5. Smart Desk Dock T7
        6. Accesorii POS P2C
      • POS All-in-one Poindus
    • Cititoare coduri de bare
      • Cititor cod bare 1D
      • Cititor cod bare 2D
      • Cititor cod bare wireless
      • Cititoare omnidirectionale
      • Cititor cod bare bioptic
      • Cititor card magnetic
      • Cititoare card RFID
    • Sertare de bani
    • Solutii fiscale moderne
      • SAGA Software cu Daisy
      • Imperial POS cu Daisy
      • Imperial Bar-Restaurant cu Daisy
      • Facturis cu Daisy
      • SmartCash POS cu Daisy
      • SmartBill POS cu Daisy
  • Procedura fiscalizare
    • Pas 1 : Achizitie casa de marcat
    • Pas 3 : Fiscalizare casa de marcat
    • Pas 2 : Obtinere serie fiscala
      • OnLIne cu Formularul C801
      • Depune clientul dosar la ANAF
  • Download
    • Drivere case de marcat Daisy
    • Drivere case de marcat ELTRADE
    • Daisy Ride - Ridesharing App
    • Manuale case de marcat
    • Legislatie case de marcat
    • Tutoriale case de marcat
      • Conectarea la PC
      • Export XML eXpert SX
      • Export XML Perfect M
      • Export XML Compact M
      • Export XML Compact S
      • Introducere CIF pe bon
      • Instalare Dprint Romania
      • Coduri de eroare
  • Contact
    • Formular Comanda case de marcat

Schimbarea punctului de lucru si declararea prin formularul F4105

  • Print

Intrebare contribuabil: 

Incerc o centralizare a intrebarilor:
1. In cazul schimbarii punctului de lucru este necesara inlocuirea memoriei fiscale?
2. In cazul schimbarii puntului de lucru pe langa F4105 depusa de utilizator mai trebuie ca unitatea sa depuna si F4102?
3. De ce unele modele de case de marcat AVIZATE permit schimbarea TVA, fara inlocuirea memoriei fiscale si altele doar cu inlocuirea memoriei fiscale. Casele de marcat nu trebuie sa respecte acealeasi caracteristici tehnice?
4. In cazul suspendarii activitatii utilizatorul trebuie sa depuna F4109 sau e suficient sa anunte perioada suspendata prin F4105?
5. In cazul activitatilor sezoniere este necesar depunerea F4109 pentru lunile fara activitate sau e suficient anuntarea unei perioade de insctivitate prin F4105?

 

Raspuns ANAF: 

1.Înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate nu este obligatorie în cazurile enumerate în cuprinsul art. 4 alin. (10) din OUG nr. 28/1999
Rezultă că memoria fiscală trebuie înlocuită în cazurile în care schimbarea punctului de lucru nu se realizează prin mutarea unui punct de lucru aparţinând utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeaşi adresă sau nu constă în schimbarea denumirii străzii de la locul de instalare. 

2. Schimbarea locului de instalare se comunică de către utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal prin intermediul formularului F4105.
Distribuitorul autorizat ori unitatea acreditată pentru service care a efectuat instalarea la noul punct de lucru, transmite formularul F4102.

3. Configuraţia, precum şi caracteristicile tehnice şi funcţionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonanţei de urgenţă (HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare). În funcție de tipul activității în care urmează a fi utilizate, pot exista unele diferențe. Spre exemplu, potrivit art. 33 A lit. c) din HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aparatele de marcat electronice fiscale trebuie să asigure, prin comenzi de la tastatură, programarea cotelor de taxă pe valoarea adăugată, respectiv a minimum 4 niveluri de cotă, cu excepţia aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităţilor de taximetrie, de schimb valutar, de comercializare a mărfurilor în magazinele amplasate în aeroporturile internaţionale, la care se programează o singură cotă de taxă pe valoarea adăugată. Totodată, în conformitate cu dispozițiile art 46 alin. (1) lit. a) din același act normativ, memoria fiscală trebuie să aibă capacitatea de a stoca minimum 30 de înregistrări de modificări de cote de taxă pe valoarea adăugată. 

4. In situația în care utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal optează pentru păstrarea dispozitivului, are obligația de a transmite F4109 - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare lună în care nu utilizați aparatul de marcat electronic fiscal.

5. Da, F4109 - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018, se transmite pentru fiecare perioadă de raportare în care aparatul de marcat electronic fiscal nu este utilizat.

Intrebari-raspunsuri

  • Transport de persoane    UBER, Bolt, Clever, Yando
  • Firma suspenda activitatea
  • Schimbare punct de lucru
  • F4105 la schimbare punct de lucru
  • Schimbare sediu social si punct de lucru
  • Inchirieri auto activitate secundara
  • Particular inchiriere camere
  • Sanctiuni neutilizare case de marcat
  • Firma fara punct de lucru
  • Utilizator schimba firma de service
  • PFA producator de cereale
  • Notificari ANAF prin SPV
  • Obligatia emitere bon fiscal pt persoane juridice
  • Casele de marcat vechi - se mai utilizeaza?
  • Persoana fizica - ghid turistic
  • Raportarea lunara XML

Continutul acestui site este proprietatea firmei ZEUS SERVICE SRLsi are intentia de a promova produsele si serviciile oferite GRATUIT sau contra cost clientilor nostri. Folosirea acestui site este permisa in masura in care nu afectati functionarea lui.
Toate imaginile folosite sunt proprietatea companiilor producatoare.

Designed by ZEUS SERVICE 2018

Legaturi utile

  • Legislatie case de marcat
  • Proceduri diverse
  • Oferte produse
  • Confidentialitate
  • Politica GDPR
 

Contact

Birou: 021 430 5315 ; 021 430 5024
Vanzari: 0733 554 555 ; 0731 554 555
Contabilitate: 0725 554 555
Suport software : 0727 554 555
Service: 0724 539 206
 
Zeus Service SRL
str. Orsova nr.7, bl.D3, sc.2, ap.21-23, sector 6
Bucuresti , Romania
CIF : RO 9843830 ; Reg. Com. J40/7708/1997
 
office@zeusservice.ro ; vanzari@zeusservice.ro
service@zeusservice.ro ; support@zeusservice.ro
 
Facebook Twitter gPlus rss
sus
Real time web analytics, Heat map tracking